Konversation med BBB

- Hej jag ringer från BBB, vi såg att du hade ansökt om att få flytta ditt bredband.
- Ja det var tre veckor sedan, och vi har redan konstaterat att det inte funkar.
- Ja precis du måste ha en analog hemtelefon.
- Okej, men då vill jag beställa ett sådant abonnemang.
- Nej det kan du inte beställa av oss, det måste du göra av någon annan.
- Men då vill jag ju inte ha erat bredband, för då kan nu ju inte leverara tjänsten. Tycker du själv att det är rimligt att jag då sedan ska behöva betala uppsägningstiden för en tjänst ni inte kan leverera?
- Vi kan leverera, men du måste ha en analog telefon.
- Som ni inte kan leverera?
- Just det.
- Men då kan ni ju inte leverera tjänsten?
- ..., jo?
- Nej det kan ni ju inte, vilken del av det jag säger är det du inte förstår?
- Vi KAN leverera under rätt förutsättningar.
- Telias förutsättningar?
- Vi rekommenderar ändå att du betalar uppsägningskostnaden.
- Tack för det! Hej!

Nutpack.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hahaha, du är så skön sanna!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback